Blog about Fish Feed Technology and Aquaculture System.....HOW CAN Keli Omega 3 BE FREE …? Solution : Keli Omega 3 is supported by the advertising shown on each of its pages. You are helping to support Keli Omega 3 every time you see an advertisement,visits the link or signup with a service advertised by our sponsors...or make a donation at the link provided..Thanks you...and you are welcome to visits us again.……

18 Mac 2009

Protein Analysis

Protin merupakan bahan asas yang perlu di masukan dan di kira dalam satu satu rumusan makanan yang di buat.Dalam semua kursus makanan rumusan yang di buat tidak ada satu pun modul yang mengajar bagaimana untuk membuat analisa protin kasar samada dalam bahan mentah atau dalam pellet.Suka saya cadangkan bagi kursus rumusan makanan ini ,penganjur mengadakan satu modul untuk analisa protin di masukan juga dan di buat secara pratikal oleh semua peserta.

Ini penting kerana dengan pengetahuan bagaimana analisa ini di buat dan boleh membuat analisa sendiri kita boleh membangun bahan bahan mentah baru atau mengetahui apakah benar kadar protin yang di nyatakan itu .

Bagi yang pernah menghantar sample samada kepada jabatan kerajaan atau swasta,semua nya sedia maklum memakan masa sehingga kadang kadang tiga bulan baru dapat keputusan.

Dengan membuat sendiri dahulu analisa,keputusan yang di perolehi boleh di ubah suai dengan segera ,hanya sample yang betul betul memuaskan baru lah di hantar ke jabatan atau pihaik swasta untuk pengesahan.

Analisa protin kasar bukan lah sesuatu yang susah atau mengunakan peralatan yang canggih.Dengan peralatan yang betul dan mengikut prosedure yang di tetapkan ketepatan ini boleh di capai.

Peralatan yang di perlukan dan procedure yang di gunakan.

Reagents

• Mercuric oxide, reagent grade.

• Potassium sulphate or anhydrous sodium sulphate, reagent grade.

Sulphuric acid (98%), nitrogen free.

• Paraffin wax.

• 40% solution of sodium hydroxide; dissolve 400 g of sodium hydroxide in water and dilute to 1,000 ml.

• 4% sodium sulphate solution.

• Boric acid indicator solution; add 5 ml of a solution with 0.1% methyl red and 0.2% bromocresyl green to a saturated boric acid solution.

• Standard solution of 0.1N chlorhydric acid (hydrochloric acid).

Material and equipment

Kjeldahl digestion and distillation apparatus.

• 500 ml Kjeldahl flasks.

• 250 ml Erlenmeyer flasks.

• Glass beads.

Method

a.To milligram precision, weigh out 1 g of sample and place in the Kjeldahl flask; add lOg potassium sulphate, 0.7 g mercuric oxide and 20 ml concentrated sulphuric acid.

b.Place the flask tilted at an angle in the digester, bring to boiling point and retain until the solution is clear; continue to heat 30 minutes more. If foam is too abundant, add a little paraffin wax.

c.Leave to cool, gradually adding approximately 90 ml distilled, de-ionized water. When cold add 25 ml sodium sulphate solution and stir.

d.Add one glass bead and 80 ml of 40% sodium hydroxide solution, keeping the flask tilted. Two layers will form.

e.Quickly connect the flask to the distillation unit, heat and collect 50 ml of distillate containing ammonia in 50 ml of indicator solution.

f.At the end of distillation, remove the receptor flask, rinse the end of the condenser and titrate the solution with the standard chlorhydric acid solution.

Calculations

Where:

A = chlorhydric acid used in titration (ml)

B = normality of standard acid

C = weight of sample (g)

.Protien

Kembali ke senarai topik.

0 ulasan: