Blog about Fish Feed Technology and Aquaculture System.....HOW CAN Keli Omega 3 BE FREE …? Solution : Keli Omega 3 is supported by the advertising shown on each of its pages. You are helping to support Keli Omega 3 every time you see an advertisement,visits the link or signup with a service advertised by our sponsors...or make a donation at the link provided..Thanks you...and you are welcome to visits us again.……

22 Februari 2009

Telor Haram Atau Telor Halal ?

Dalam salah satu ceramah makanan rumusan saya ,setelah selesai topik bab telor sebagai makanan rega ,salah seorang peserta telah bertanya kepada saya 'Cikgu, telor apa yang patut di pakai.?,

Jawab saya Apa apa telor pun boleh,kecuali telor temelar ( telok busuk)”

Lalu salah seorang perserta lain berkata “ Tak boleh Cikgu”

Saya tanya balik ” kenapa”

Jawab dia” Kita kena bagi makanan yang halal ,untuk keluarkan ikan yang halal”

” Bagaimana tu” tanya saya.

Lalu dia jawab Ayam kalu lepas buat ’kerja’ ,dia terbang atas pokok,itik lepas buat ”kerja”, dia pegi mandi junub! ayam tak mandi junub!

Seluruh dewan bergegar!

Tak terpikir pulak saya benda ni.......????????.

:nggaya::nggaya::nggaya:

0 ulasan: