Blog about Fish Feed Technology and Aquaculture System.....HOW CAN Keli Omega 3 BE FREE …? Solution : Keli Omega 3 is supported by the advertising shown on each of its pages. You are helping to support Keli Omega 3 every time you see an advertisement,visits the link or signup with a service advertised by our sponsors...or make a donation at the link provided..Thanks you...and you are welcome to visits us again.……

28 Februari 2010

Sistem RAS untuk Lobster Air Tawar

Sistem yang di reka bentuk  dan di buat ini  adalah untuk lobster air tawar Redclaw atau nama saintifik nya cherax quadricarinatus.,Reka bentuk sistem  adalah sistem DIY yang mana boleh di buat sendiri  dan boleh di ubah sesuai mengikut keperluan semasa.Sesuai bagi yang ingin mencuba dalam penternakan lobster bagi tujuan perdagangan.

Adalah menjadi keutamaan mengetahui keperluan fizikal setiap spesies sebelum satu satu sistem ini boleh di reka bentuk dan seterunya boleh di buat.Selain dari itu pengetahuan yang mendalam juga perlu dari segi pemakanan,pengawalan dari segi parameter air ,biologi dan lain lain.


1.Parameter Fizikal Untuk  Cherax Quadricarinatus
2.Rekabentuk Kolam Ternakan.
3.Pumping System
4.Gallery Lobster dalam RAS 
5.Bagaimana Sistem Ini Berfungsi




.......................Bersambong




0 ulasan: