Blog about Fish Feed Technology and Aquaculture System.....HOW CAN Keli Omega 3 BE FREE …? Solution : Keli Omega 3 is supported by the advertising shown on each of its pages. You are helping to support Keli Omega 3 every time you see an advertisement,visits the link or signup with a service advertised by our sponsors...or make a donation at the link provided..Thanks you...and you are welcome to visits us again.……

30 November 2012

Paraben-Sesuatu yang anda tidak mahu !!.

Parabens adalah sebatian kimia yang ditemui didalam produk penjagaan kesihatan setiap hari,termasuk pelembap, make-up,  buih mencukur,  losyen pengelap  dan ubat gigi. Parabens  digunakan secara meluas sebagai bahan pengawet antimikrobial dalam makanan, farmaseutikal dan produk-produk kosmetik, termasuk deodoran ketiak. Parabens diserap melalui kulit dan dari saluran gastrousus dan darah.

Satu kajian ke atas 160 wanita dengan kanser payudara mendedahkan bahawa parabens hadir dalam ketumbuhan semua wanita. "Secara keseluruhan, 160 sampel telah dikumpulkan, empat daripada setiap wanita. Didapati 99 peratus daripada sampel tisu  mengandungi sekurang-kurangnya satu paraben dan 60
peratus sampel mempunyai lima. "

Selain daripada parabens, banyak jenama popular produk pembersihan rumah (detergen) dan kelengkapan tandas mengandungi  bahan kimia bertoksik ini. Logam berat adalah  satu satu nya jenis toksin  yang ditemui dalam kebanyakan bahan kosmetik . Jika anda menggunakan alat solek konvensional pada setiap hari, anda boleh menyerap hampir 5 paun bahan kimia ke dalam badan anda setiap tahun !, dan ini  tidak termasuk  bahan losyen badan, deodoran, syampu, perapi dan lain-lain produk penjagaan diri!

Salah satu bahan-bahan utama yang tersembunyi dalam wangian - phthalates - adalah antara racun biasa yang terdedah kepada anda setiap hari. Dalam uji kaji keatas  tikus, phthalates telah dibuktikan menyekat tindakan androgen janin, yang memberi kesan kepada perkembangan keturunan gender bagi anak lelaki, dengan keputusan termasuk undescended testis ketika lahir, kiraan sperma rendah, dan membawa kepada ketumbuhan tumor testis  pada usia yang mendatang.

Detergen anda yang anda guna mungkin mengandungi koktel bahan kimia penyebab kanser yang kuat, ada yang pengilang sengaja  tidak mahu  menyenaraikan di label yang di sertakan . Dan yang paling  bahaya ialah saperti  lauryl Natrium sulfat (SLS) / natrium sulfat laureth (SLES), 1,4-dioxane (karsinogen yang diketahui), NPE (nonylphenol ethoxylate), dan Fosfat. Bukan sahaja bahan kimia ini yang merosakkan kesihatan anda, tetapi  membawa kepada  pencemaran air dan merosakkan alam sekitar.

Aluminium : Kebanyakan antiperspirant mengandungi aluminium, dan aluminium ini  boleh menyerap ke dalam tisu payudara wanita di mana ia berpotensi meningkatkan risiko kanser payudara atau masalah kesihatan yang lain. Wanita yang mengidap kanser payudara mempunyai tahap aluminium  yang lebih tinggi dalam bendalir puting aspirate mereka (NAF),  bendalir ini hadir dalam saluran duktus payudara. Kajian menunjukkan aluminium daripada antiperspirants ini didepositkan dalam tisu payudara, dan kajian haiwan telah juga mendapati bahawa aluminium boleh menyebabkan kanser. Kajian juga mengklasifikasikan Aluminium sebagai neurotoksin yang dikaitkan dengan penyakit Alzheimer.

Aluminium juga digunakan untuk membuat alat memasak dan digunakan sebagai "aliran bebas" salutan untuk mengelakkan produk seperti garam dan baking soda dari "pengumpalan" dan melekat bersama-sama.


Kebanyakan vaksin  mengandungi aluminium. Seperti adjuvan lain, aluminium ditambahkan kepada vaksin dalam usaha meningkatkan tindak balas imun terhadap antigen. Apabila anda atau anak anda disuntik dengan vaksin yang mengandungi aluminium, sebatian yang mengandungi aluminium ini akan berkumpul bukan sahaja di tempat suntikan tetapi boleh  menyalur ke otak anda dan mengumpul di sana.

Dalam otak anda, aluminium boleh masuk ke  neuron dan sel-sel glial (astrocytes dan microglia). Kajian telah menunjukkan bahawa aluminium boleh mengaktifkan microglia dan berbuat demikian untuk  satu tempoh yang lama, Ini bermakna pemvaksinan yang mengangungi  aluminium yang anda ambil adalah penyebab utama penyebuan microglia yang berlebihan.

Aluminium bukan sahaja ber toksik dengan sendirinya, tetapi ia juga merosakkan keupayaan badan anda untuk mengeluarkan raksa, dan ia merosakkan sintesis glutation. Akibatnya, aluminium akan akan mengumpul jumlah merkuri yang anda ada dalam sistem badan anda - dari makan makanan laut, tampalan gigi, vaksin, dan lain-lain .

Aluminium secara meluas diiktiraf sebagai neurotoksin, yang  didapati dalam kepekatan yang tinggi dalam otak orang yang berpenyakit Alzheimer.

Malangnya, jika anda menggunakan antiperspirants atau deodoran , anda mungkin mendedahkan diri anda kepada aluminium. Ditemui kira kira 25 peratus garam aluminium , daripada jumlah isipadu didalam beberapa antiperspirants.

Jadi ,Aluminium dan Parabens  adalah dua bahan  yang anda tidak mahu atau berada di dalam badan anda !!!.

0 ulasan: