Blog about Fish Feed Technology and Aquaculture System.....HOW CAN Keli Omega 3 BE FREE …? Solution : Keli Omega 3 is supported by the advertising shown on each of its pages. You are helping to support Keli Omega 3 every time you see an advertisement,visits the link or signup with a service advertised by our sponsors...or make a donation at the link provided..Thanks you...and you are welcome to visits us again.……

10 Julai 2009

Gali Lubang

Dalam perjalanan menuju ke utara selepas menghadiri satu kursus pertanian di Johor seorang petani melalui sebuah jalan.Dalam perjalanan yang agak sesak dan pelahan itu dia terpandang kepada 2 orang pekerja bangsa bangla sedang berkerja di tepi jalan,Seorang pekerja mengali sebuah lubang ,setelah lubang itu di gali ,seorang lagi menimbus nya,begitu lah yang di buat oleh 2 bangla ini sepanjang jalan itu .
Setelah penat dengan keadaan trafik yang agak sesak,petani ini mengambil keputusan untuk berhenti dan berihat sementara menunggu lalulintas pulih.
Setelah beberapa ketika berhenti,2 bangla ini sampai ketempat petani ini berhenti,perkara sama di buat oleh 2 bangla ini,seorang mengali dan seorang lagi menimbus.
Agak hairan dengan apa yang di buat oleh bangla tadi,petani ini bertanya kepada bangla ini.
”Apa awak buat”
”Keja eicik” jawab salah seorang bangla itu.
” Apa kerja ini? ,dari tadi saya tengok lu korek,lu timbus,lu korek lu timbus.”
” Oh itu kaa,Biasa kita, 3 worang keja.......satu gali,satu tanam itu pokok,satu worang lagi timbus itu pokok.Hari ini worang yang tanam pokok sakit,tak dapat datang....jadi kita kerja dua worang saja lah..?”
Jawab bangla itu dengan susah payah.
Petani itu terdiam sejenak dan tak dapat berkata-kata.... 

0 ulasan: